Alla inlägg under augusti 2012

Av catta85 - 30 augusti 2012 20:21

Tänk att Viggo redan är 3 år. Tiden går fort .


 Tror jag kollade på klockan sista gången 00.40. Inte roligt att inte kunna somna när man vet att man ska upp på morgonen. Men det gick över förväntan att gå upp i morse iaf.


Nej nu ska jag glo lite på tv. Tycker verkligen inte det är nått bra på tv just nu.



Av catta85 - 30 augusti 2012 00:41

Dina val som du gör kan påverka en människa lång tid framöver ....och ha större konsekvenser med sig än vad du anat . Och när du ångrar dig och inser vad som hänt så kan skadan redan va gjord

Nej nu måste jag sova .

Av catta85 - 29 augusti 2012 21:33

Igår så gjorde jag klart våran första uppgift i psykologin och idag så skickade jag iväg den. Våran första uppgift vara att man skulle skriva en presentation av sig själv och jag tänkte att det är ju inte så himla svårt. Och det är det ju inte heller. Men tog ändå en stund för man skriver ju av bara farten direkt ur hjärnan och den formuleringen är inte alltid den bästa så då får man formulera om och tänka efter så det blir ett samanhang. En mening som blev helfel var: Då flyttade vi till tidaholm där jag fortafarande bor med mina föräldrar. Tur att jag läste innan jag skickade de för inte bor jag med mina föräldrar    Meningen efter handlade om hur min familj ser ut. Tror folket undrat om jag har alla popcorn i min strut när jag skriver att jag fortfarande bor med mina föräldrar och har en fru och 5 ungar.   Så roligt att det kommit igång


Tänk att Viggo fyller 3 år imorgon. Galet vad tiden går fort. Känns inte länge sen han kom ut den lille parveln.

 

MIn fina Viggo och jag när han bara är ett par timmar gammal. När han kom ut och jag skulle säga att vi fått en son så sa jag till Carola att vi fått en Viggo. Kunde aldrig tro för tre år sedan när jag gick och la mig att jag snart skulle bli mamma igen.

  Viggo Karl Stefan Valentin  





Av catta85 - 27 augusti 2012 18:25

Har vägt mig idag och är super nöjd ! Tog en ringled med Fia oxå kan va lite roligt att gå med nån ibland.

Satt och kollade på kort från Alfreds dop . Herregud hur kunde jag missa hur jag såg ut ?! Struts syndrom som jag hade . Kommer ihåg dagen innan dopet och jag skulle bestäma vad jag skulle ha på mig . Tänkte ta shortan som jag hade på Viggos dop och jag kunde inte ha den för den var förliten.
Men ändå ringde det ingen klocka att man kanske skulle göra nått åt saken , inte än på ett par månader.

Har även hört att några trott att jag gjort en vikt operation och det har jag inte. Tycker inte att det är nått fel att göra det men för mig så var det inget alternativ . Och för den delen så hade jag vägt för lite för att bli beviljad en operation . Jag började bara äta ordentligt , sluta med massa sötsaker, och röra mer på mig. Det är det som funkar för mig.

Av catta85 - 26 augusti 2012 22:28

Ska ju börja läsa psykologi B på distans och fick dom två första uppgifterna idag. Ska försöka sätta mig och göra dom . Känns super roligt att komma igång . Och är det nått jag tycker är intressant så är det psykologi.

Bakade kakor på jobbet igår. Har faktiskt börjat tycka att det är roligt att baka. Även fast jag inte äter av det själv.

Ska spela quizkampen med frun nu lär väl åka på storstryk. Hon kan lite om väldigt mycket. Allmänbildad alltså

Av catta85 - 24 augusti 2012 23:12

Idag så var det äntligen dags igen efter sommarlovet att julle-frulla ! Det var riktigt skoj att träffa alla igen ! Fick ett par snygga byxor av Julia . Dom satt verkligen as bra . Tack igen för dom.

Ikväll när jag kom hem så hade min fru möblerat om lite . Blev verkligen jätte bra ! Hon är så duktig på sånt .

Borde försöka sova för jag ska upp tidigt för jag börjar jobba kl 7 .

Av catta85 - 23 augusti 2012 16:16

Tänk att den första veckan i skolan snart gått ! Viggo stortrivs på dagis och vill inte gå hem!

Min fru hade beställt nya kläder till mig . Jag blev jätte glad . Så nu har jag kläder som passar och inte är förstora .

Ikväll har jag tänkt på att gå på zumba. Det ger verkligen energi! Ska bli riktigt roligt. Skulle ju varit gympa och zumba i parken igår men det blev inställt.

Idag så gjorde jag en kycklingpaj till mat. Den blev riktigt god. Tycker att det är roligt att laga mat nu. Förut var det bara ett nödvändigt ont . Tänk vad inställningen kan ändras !

Av catta85 - 21 augusti 2012 11:20

Köpte oss en piltesboll häromdagen . Idag när jag lämnat Viggo på dagis så körde jag ett pass . Ladda ner en Tabatha timer. Körde 30sek vila 20 och 10 olika övningar. Detta gjorde jag fyra gånger. Fick upp pulsen helt ok det sista. Men känner att jag ska bara köra 10 Sek vila nästa gång. Sista omgången brände det ordentligt i magmusklern riktigt skönt. Jag har trott att det är lättare att hålla balansen på bollen än vad det är. När jag skulle göra armhävningar första gången så for jag av bollen och låg som en strandad val. Självklart filma frun detta och la ut på facebook.

Igår var det invigning av barnens nya skola. Timotej var där och sjöng riktigt klämmiga låtar faktiskt . Viggo berätta idag på dagis att han va och titta på timitej som han säger .

Imorn är det sista gympa och dans i parken. Har jag planerat att gå på .

Skapa flashcards