Alla inlägg under november 2012

Av catta85 - 21 november 2012 10:50

Har inte hunnit skriva på ett tag igen ! Så är det livet bara rullar på ibland !

Har kommit på att det verkligen är super kul att laga mat ! Förut har jag bara set det som ett nödvändigt ont , och har därför inte lagt ner någon energi på det . Jag gillar ju verkligen pasta och har gärna lagat det och typ köttbullar eller falukorv . Och alltid använt halvfabrikat . Absolut inget fel med det men nu förtiden så gör jag mina egna köttbullar ifrån grunden och jösses vad gott det blir . Vill även testa att laga nya maträtter . Har aldrig varit nått stort fan av vanlig kokt potatis . Men nu tycket jag att det faktiskt är riktigt gott . Förra veckan så lagade jag för första gången raggmunk och dom blev jätte bra . Denna veckan så testade jag att laga pannbiff ala Leif Mannerström dom blev super goda . Skulle nog kunna säga att det börjar bli ett intresse att laga god mat .

Har börjat köra nått pass på motionscykel här hemma igen . Har haft 2-3 veckor när jag prioriterat bort den aktiva träningen . Har tagit omvägar när jag hämtatvpå fritids så att det blivit en längre promenad .Men nu är vi på g igen , jag har ingen ursäkt att inte gå in och cykla 30 min . Där kan jag inte säga att jag inte har tid . För jag har ju motionscykeln hemma och behöver inte ta mig nån stans ! Hinner lite över 1 mil på 30 min och jag ska köra minst 3 ggr i veckan . Måste ju hålla igång konditionen . Är mindre än 6 mån nu innan jag ska springa Gbg varvet ! Är riktigt peppad .
Jag och frugan har ju unnat oss att ligga på hotell hela den helgen med .


Skapa flashcards