Av catta85 - 27 augusti 2013 17:51

Ebba har ont i halsen och Alfred är jätte förkyld . Det är ju inte direkt oväntat när dagis och skola drar igång igen .

Viggo fyller redan 4 år på fredag . Herregud va tiden går fort . Just nu så kan han verkligen säga så roliga saker och verkligen berätta vad som hänt under dagen . Igår så berätta han att det kommit en ny fröken till dagis som hette Matilda . Det verkligen lös i ögonen när han prata om henne . Fråga på skoj om hon var snygg . Ja sa Viggo hon var skit snygg :)

Igår så gjorde jag en så god och enkel kasslergratäng . Man koka ris och la i botten sen hade man strimlad paprika på. Sen skivad kassler Ovanpå det .Blanda ihop matlagningsgrädde och vitlök . Hällde det över formen lite ost på och in i ugnen på 225 grader i 15 min . Super enkelt och super gott .

Går ju att förbereda en del . Jag tycker om mat som går snabbt och lätt att laga.

Av catta85 - 23 augusti 2013 18:05

Tänk att första veckan för barnen i skolan och på dagis redan har gått . Även jag är inne på min första arbetsvecka , vardagen rullar alltså på.

I tisdags fick jag ett meddelande av min kära vän

Jag var inte alls motiverad att springa några intervaller . Men jädrar va skönt det var när det var klart. Många avskyr ju å springa backintervaller och jag ska inte sticka under stolen med att det är jobbigt men jag gillar ändå det på något sätt . Och jag kände att jag hade mer ork och kraft denna gången än förra . Märks att träningen börjat komma in i ett flyt igen . Tack Fia för den sparken i baken den behövdes :)

Kommer även att börja med lite ny träning nästa vecka det känns spännande . Blir motionsboxning med ett gäng tjejer 1 gång i veckan . Kommer köra det lördag fm så jag missar ju varannan gång eftersom jag jobbar varan helg. Har aldrig gjort det förut men det känns riktigt spännande å börja är taggad till 1000

Igår va jag inte alls sugen på å göra nån träning . Ville helst ligga i soffan och glo på tv . Men jag hade bestämt mig innan att jag skulle cykla när ungarna lagt sig. Och nu står ju motionscykeln i vardagsrummet så nu kan jag ju cykla och glo på tv samtidigt . Har en mapp med bilder som jag glor på när motivationen tryter . Och just denna motiverade mig igår .

Av catta85 - 18 augusti 2013 00:04

På måndag är det dags för barnens skola och dagis igen och för mig är det dags att börja jobba efter 4 veckors semester . Tiden har gått lagom fort . Och vi har gjort lagom mycket under semestern . Jag personligen skulle inte vilja ha ett fullspäckat schema från minuten efter jag slutar och fram tills minuten innan jag börjar igen. Det är liksom inte semester för mig . Vi har liksom haft en lagom balans . Lite bad och en sväng till Liseberg . Mina föräldrar har varit och hälsat på en sväng.

Förra året så köpte vi oss ett tält . Vi hade tänkt att vi skulle tälta . En dag så fick vi för oss att vi skulle testa och sätta upp tältet i vardagsrummet . Det gick så bra så jag gick upp på berget och gick 1 mil för jag var så irriterad :)När jag kom hem så hade Carola satt ihop tältet själv . I år så har vi inte testat å sätta upp det utan det ligger i garderoben i sin väska . Men nästa år ska vi nog testa , får suga på tanken iaf

Idag så fick motionscykeln flytta ut i vårat vardagsrum .Känner att motivationen ibland tryter och min dåliga ursäkt börjar med att - just det programmet vill jag se , men sen så ska jag cykla när programmet är slut. Och sen när programmet är slut så tittar jag på klockan och då tycker jag att då är det lite sent så jag får ta det imorn . Blir irriterad på mig själv då. Men nu jävlar kan jag inte skylla på det längre . Det är bara å sätta sig och trampa under tiden man tittar på tv . Idag blev det 50 min cykling . Och farten höll jag bra . Ibland så får man slå hål på sina ursäkter

Av catta85 - 11 augusti 2013 23:36

Ibland så ser man program som verkligen berör än . Såg ett idag på TLC , det hette Alex: mitt korta liv . Handlade om Alex som fått diagnosen bencancer när han va 17 år gamla .Och nu fick man se hans sista tid i livet när han hade träffat sin stora kärlek. Va allt så en eller tre tårar föll.avskyr tanken på att en dag så kommer man skiljas från dom man älskar. Men det är ju inget man kan påverka . Är bara att hoppas att man har lång tid kvar själv och även dom viktiga personerna i ens närhet .

Igår så va vi framme på stan och kolla . Först var det musikquiz som vi va med på. Sen så spelade Janes bomb . Va hemma sent alltså . Blev en liten dans med frun som inte dansar :) kan nog räkna gångerna på 1 hand som vi har dansat på våra 8 år . Men då blir det ju riktigt speciellt när det sker .

...

Av catta85 - 10 augusti 2013 18:18

Har inte skrivit på jätte länge . Är ju sommarlov och dagarna rullar och sen när kvällen kommer så glömmer jag bort år skriva . På måndag börjar sista semesterveckan . Har haft jätte bra väder under dom 3 som varit . Men personligen så tycker jag inte vädret är hela semestern , även om det är stor del . Träning har väl varit lite dåligt med har bara blivit 1-2 pass i veckan men kosten har rullat på bra ändå . Har väl blivit 1 och annan popcorn påse på vardag kvällarna . Men skit samma vad gör det ibland när jag inte äter så mycket annat . Bara man inte kommer in i så det blir 1 påse varje kväll .

Körde ett sånt jädra skönt intervall pass i onsdags . Har liksom haft en skräck för det. Att man liksom inte orkar men det gjorde jag . Det var Fia och Pip som undrade om jag ville hänga på . Pip är riktigt bra på att punscha på fast på rätt sätt så att man klämmer i det allra sista . Han har ju lett pass på gym så det e klart han kan det där . Skoj som sagt var det.

Gick en promenad med frun idag i skogen och körde lite intervall i backarna . När hon jogga på i sista backen så försökte jag va puschande och hejdande ala pip på ett lagom sätt . Hon vände sig om och sa att det bara va pinsamt . Jaja jag stöttade henne mentalt iaf :) .

Av catta85 - 10 juli 2013 23:39

Har upptäckt att det riktigt skoj att lyssna på podcast , är riktigt avslappnande och man hittar snabbt några favoriter . Hittade en som jag använde när jag tränade den heter WorkoutMusic.com tyckte den var bra . Sen gillar även jag Träningsglädje Talks . Kommer väl att hitta flera .

Idag så har det varit regnigt. Kändes som det behövdes. Var och lämnade in min vigselring idag för den behöver minskas, har inte kunnat ha den på ett tag för jag har varit rädd för å tappa den. Så nu blir det å hämta den på onsdag .

Förresten så var vi på familjecentralen idag och då hittade jag denna lilla sången på toaletten . Tyckte den var lite gullig så jag slänger in en liten bild på den

Av catta85 - 7 juli 2013 11:41

Förut när något hände som jag tyckte var jobbigt så åt jag gärna . Var oftast fika eller godis . Bedövade känslorna på så sätt . Idag försöker jag att ta tag i dom . Men min hjärna vill gärna bedöva känslorna med något iaf . T ex att om jag köper mig nått fint så kanske det känns bättre . Visst jag går ju inte upp i vikt om jag köper nått fint , och det känns ju bättre för stunden . Men risken är ju att om man börjar köpa något varje gång så kommer det va min nya "last" Och min hjärna kommer åter igen att lura mig att nu blev det allt lite jobbigt så ta och köp nått så blir det bättre . Så det gäller att vara medveten

Av catta85 - 2 juli 2013 22:39

Idag har frun varit och köpt en ny hylla till köket . Den blev verkligen super bra . Och vi blev inte allt för osams heller . Hon köpte även nya krukor till köket och 2 nya lampor till köksfönstret . Imorn ska vi och handla lite nya blommor till köket med . Dom blommorna vi hade i köket innan har åkt in i vardagsrummet .

Hämtade Melwin på dagis idag . Han är en rolig liten pojke. Skulle ju hämta Viggo och Alfred på dagis så jag tog cykeln för å hämta honom. När jag sätter honom bak på cykeln säger han - oj vilken stor cykel du har . Viggo och Alfred blev jätte glada när Melwin var med och hämtade dom . Inga protester alls utan dom tog tillochmed på sig frivilligt . Sen ville Viggo hålla Melwin i handen när dom gick och självklart skulle Alfred oxå göra det då . Dom gick så snällt på rad . Annars brukar det va att nån av Viggo och Alfred går jätte sakta och den andra typ springer . Och själv får man be den ene gå lite fortare och samtidigt ropa på den andre att den ska stanna . Tror Melwin får följa med och hämta varje gång :)

Idag så började jag läsa i 50 nyanser av frihet . Känns sorgligt på nått sätt att nu är det sista boken . Sjukt oxå att man blir så tagen av en bok och dom karaktärerna . Är precis som jag känner honom och Ana .

Jaja nu ska jag glo lite på tv innan jag lägger mig