Alla inlägg den 8 maj 2012

Av catta85 - 8 maj 2012 16:15

Jaha då har jag skaffat ytterligare en blogg. Tror att det är typ nr5 eller nått. Men denhär ska jag hålla vid liv 


Idag har jag satt upp ett mål. Att under 2013 så ska jag genomföra ett triathlon. Viserligen det kortaste men det spelar ingen roll. Vill bara göra det . Hade nån sagt till mig i decmber förra året att jag skulle ha som mål att göra ett triathlon så hade jag skrattat ihjäl mig .

 

 I december så började vi prata om på jobbet att vi skulle göra en "tävling" om vem som skulle gå ner i vikt mest fram tills juni. Jag blev såklart skittagggad för jag har ju några kilon att gå ner och jag älskar att vinna . Så varför inte göra det som en rolig greje ihop. Ibörjan så var det verkligen för tävlingen som jag kämpade på. Jag gick från att äta max 3ggr om dagen till att äta 5ggr om dagen, det var en tuff omställning vill jag lova. Nyårsafton så tog jag mitt sista glas cola. Min största last livet. Vi hade alltid en 2l cola hemma. Och jag började alltid morgonen med ett glas. Men nu var det slut med det. Jag la även av att äta godis. Jag satte inget förbud utan tänkte att varje dag som jag avstog var en seger.När  jag vägde in mig på 93,2kg och är nere i 85,7kg just nu. Motion var även nått jag började med och märkte snabbt hur bra man mår, började med promenader. och nu så joggar jag 2,5km utan större problem. Tävlingen är inte så viktig för mig längre för jag har redan vunnit den högsta vinsten. Har minskat i klädstorlekar och har verkligen massa energi.


Lägger in ett kort från när jag var som störst det är ifrån våran minsta sons dop. Kan tänka nu hur jag kunde tillåta mig att bli så stor    


Lägger även in ett kort som jag ser ut nu. Har minskat frän storlek XL till L i arbetskläderna      

Sitter något bättre   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards