Alla inlägg den 20 maj 2012

Av catta85 - 20 maj 2012 11:13

Igår så va jobbade jag dag. Sen när jag kom hem så va min svägerska med familj här och vi åt lite tillsammans. Ebba va på discokalas hos Cornelia. Sen när barnen hade gått och lagt sig så kollade jag och carola på en film. Vi kollade på Law abbiding citizen jag kan säga att jag blev ordentligt rädd minst två gånger

Idag så har jag bakat hurtbullen som jag fick av Millqvist   Fy satan va gott det va.

Tänkte lägga upp det goda receptet så att andra också kan testa om som vill. VARNING det är riktigt gott  


2dl fiberhavregryn

5dl vetemjöl

1dl krossad linfrö

1dl russin

1dl grovhackade hasselnöter

2tsk bikarbonat

1tsk salt

4dl fil/ naturel yoguhrt

½ dl flytande honung

½ dl lingon sylt


blanda dom torra ingredienserna i en bunke, rör i dom blöta

Klicka i en smörjd brödform (1½l) 

Ugnen 200 grader gräda i en timme på nedersta falsen låt brödet svalna under bakduk


lägger upp en liten bild på det bärdigbakta brödet  


Har även tagit en joggat en liten sväng. Tog åna-rundan den är ju ca 3km och jag joggade iaf 2km av 3 . Men bättre ska det bli. Imorgon så planerar jag att simma på min rast. Ska ta det ganska lungt resten av dagen. Börjar jobba kl 15.30 idag så snart är det väl dags att börja med lite mat. Får se vad det blir 


Gillar tempot i denna låten är verkligen skit skön att träna till. Man får liksom energi av den

http://www.youtube.com/watch?v=xyKd2Y_Ivxw




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards