Alla inlägg den 10 september 2013

Av catta85 - 10 september 2013 17:51

Igår lagade jag en jätte god kycklinggratäng med pasta . Gjorde ju kyckling häromdagen som jag använde . Kokade pasta och blanda ihop det i en form. Skivade tomater och hade i och blandade runt .blandade 1 påse tacokrydda med 5dl cream fraîch och lite matlagningsgrädde . Hälde över och blanda runt . På med lite ost och in i ugnen . Super gott och super enkelt .

Idag så hade vi fortfarande kyckling kvar så jag gjorde en kyckling paj med broccoli . Hittade ett bra pajskal som var enkelt .

100g smör
1 dl grahamsmjöl
2 dl mjöl och lite vatten . Vila kallt i 30 min och tryck ut .
Blev super gott

Gjorde även köttförspaj och slängde in matlådor i frysen .

Idag fick jag en överraskning av min fru. Hon sa häromdagen att hon köpt en överraskning och idag så kom den . Det var en parfym som verkligen luktade super gott .

Ska köra ett intervallpass med Fia idag med . Så jädra skönt att liksom klämma i som bara den i backarna . Gillar att köra lite intensivt för att förbättra mig .

Kollade klart sista avsnittet idag på serien en klassiker . Riktigt inspirerande program just för att en av deltagarna är riktigt sjuk men kör ändå loppen som är i en klassiker . Tror det var det 35:e Vasaloppet han gjorde . Han genomför det när många andra hade sagt att det är ingen idé och han säger själv att han har riktigt ont imellanåt och är riktigt trött . En sån fighter är han och inspiratör .

Är oxå sugen på en klassiker . Men det är skidorna som hindrar känner jag . Får väl börja öva för annars lär man sig aldrig :) Va sån härlig känsla när man genomfört göteborgsvarvet och då kan jag bara tänka känslan när man genomfört ett lopp som ingår i klassikern . Är något som tål att tänkas på :)



Ovido - Quiz & Flashcards