Alla inlägg under juli 2012

Seg

Av catta85 - 13 juli 2012 17:28

Igår skulle jag och frun testa och sätta ihop vårat tält. Blev irriterade  på vårann.Samarbete med att sätta ihop saker är vi inte det bästa på jämt men har blivit bättre om det är typ möbler som ska fixas. Det slutade med att Carola och Kewin satt ihop det   


Tog milen på berget med Viggo i kärran och Fia som sällskap.Testade ett av mina par skor som jag inte använt så jätte mycket och det känns idag för jädra vilket skoskav jag har och jag mitt smarto satte tejp i skiten så idag när jag skulle ta bort och kolla så satt det fast i skoskavet.


Ikväll ska jag och frun kolla på film.


Av catta85 - 9 juli 2012 21:22

Ïdag blev det en promenad på berget med Fia. Vi gick 5:an på berget var riktigt skönt men lite kvavt. Märkte skillnad på att konditionen blivit mycket bättre när jag gick med hene. Mötte henne henne en gång på ringleden tidigt i våras och jag med henne då. Det var svårare att hönga med i hennes tempo då och jag tyckte det var typ 2 Catta steg på 1 Fia steg men jag var envis så jag försökte hänga på så gott det gick även fast det kändes som jag fick halvjogga då   Men idag så gick vi i samma takt så där ser man att konditionen verkligen förbättras.


Lägger in låt en som gick väldigt mycket på radion när jag började gå tycker den är grymt bra !

http://www.youtube.com/watch?v=JRfuAukYTKg


Lägger in kort som jag såg idag från fotograferingen i fredags

 

Kommer springande   

 

Bröderna som oftast gör nått bus   


 

En riktigt litet charmtroll med många hyss i kikarn, lille Alfred kanske skulle döpt honom till Emil   

   

Hela familjen    

Av catta85 - 7 juli 2012 11:34

Igår var det dags för fotograferingen som jag vann . Var verkligen så himmla roligt och Anna och Michaela var verLkligen jätte duktiga. Alla våra fem barn har väldigt olika personligheter och dom fånga verkligen deras personligheter . Vi har fått se en del av korten dom tog och jag kan inte sluta le när jag ser dom och fylls av glädje. Älskar familjekortet

Hela Familjen   

 

Fina Kewin  

 

Ebba  

 

Fina Casper  

 

Viggo  

 

Busen no1 Alfred  

 

Jag och Alfred är riktigt nöjd med det här kortet på oss två .  

   

Jag och min livs kärlek. Finns typ inga kort på oss två tillsammans så det var roligt att ta på oss två.Hon är liksom lite svår att få med på bild   


Lägger in en länk till tjejerna som fotat oss blogg

http://pollypix.blogg.se/


Vi ska göra förstorningar sen och hänga upp i vårat vardagsrum.

Av catta85 - 5 juli 2012 20:49

Idag så fick jag panik när jag kom på att jag inte hade nån fin tröja inför fotograferingen imorn. Frun kom med massa förslag som jag testade men inte var det nått som satt bra ! Jag gick där och muttra om att jag inte hade nått snyggt att ta på mig Men min fru sa att jag kunde ta det lungt för hon skulle ordna de.Hon köpte en jättefin tröja. Och jag blev så glad för jag behövde bara storlek M från tjej avdelningen. Hade ju XL från herr avdelningen ibörjan av året.


Blev en promenad på berget idag med men idag så gjorde jag nått jag aldrig har gjort förut jag gick in på det gula spåret! Det gula spåret är 1 mil. Hade med mig svägerskans lille pojk som sov gott i vagnen.Gick milen utan några prblem . Gillar att ha med mig barn i vagn när jag går för då får man ju lite extra motstånd. Och sen så är det mysigt med. Kändes riktigt stort ! Från att släpa sig fram på ringleden i vintras och shit det var tungt ,till att gå den dubbla sträckan i skogen utan problem känns som en sån jädra vinst ! Jag kan erkänna att jag är riktigt nöjd med det .

Av catta85 - 4 juli 2012 19:24

 Idag så blev det 5:an i skogen. Hade med den minsta i kärran. Det var så himla skönt. Känns så himla skönt att jag orkar gå 5km och ändå har en massa energi kvar. När jag är ute och går så har jag igång en app som heter gå för hjärtat. Den går ut på att för varje kilometer jag går så skänjer beccel 1 kr till forskning av kvinnohjärta. Det är en himmla enkel sak som vi faktiskt kan göra allihop ! Och den finns både till iphone och android telefoner. Samtidigt som jag gör min motionsrunda så skönker jag pengar till nått meningsfullt, kan det bli bättre och enklare? Lägger in en länk till 1,6 miljoners klubben som startat detta


http://www.1.6miljonerklubben.com/nyheter/klubbnytt/visa/?id=439


Dra erat strå till stacken gå för hjärtat ni med !

Av catta85 - 1 juli 2012 21:29

Det blev en liten träningsrunda igår på kvällen cyklade lite mer än 6km och tog backen upp med cykeln och drog 1 km i spåret med. Var riktigt skönt. Sen så var jag hos Catrin och drack lite kaffe och tjöta skit. Var där och drack kaffe ídag med.


Testade och mixa kesella idag och frysta bär, det blir verkligen som en jätte god glass. Så jädra fräsch. Ska snart spela lite skylanders med frun. Är riktigt skoj faktiskt och nu så har vi en gubbe till alla elementena.


Slänger in en låt som jag fortfarande älskar en riktigt sommarlåt.

http://www.youtube.com/watch?v=tyANFcnrM8I





Ovido - Quiz & Flashcards