Alla inlägg den 6 januari 2013

Av catta85 - 6 januari 2013 16:32

Igår så testade jag och lage en vegetarisk lasnage det var riktigt gott faktiskt. Hitta det receptet i en blogg .Lägger upp den bloggadressen här  http://www.djungeltrumman.se/susannalevin. Hitta den bloggen när jag läste aftonbladet. Hon hade gått ner 17 kg på 9 månader tror jag det var.Maten blev iallafall riktigt god.


Sen fick jag en chock när jag kollade FB en av mina närmsta vänner hade gift sig i smyg jätte roligt iaf .Jätte grattis till er båda  


Idag så har vi kippt våran minsta prins. Han har ju haft ganska långt hår. Kändes lite konstigt att klippa honom. Lite ovant med en alfred utan sitt långa hår. Men han blev söt såhär med   

 

Alfred efter sin klippning


Blev en löprunda oxå. Blev ett varv på ringleden. Tänkte på det när jag sprang att det hade jag aldrig trott för 1 år sedan att jag skulle klara av att springa 5,6km utan att stanna en så häftig känsla faktiskt. Men ibland så försöker min hjärna lura mig att jag att jag är trött, men då så känner jag efter i benen och känner att man faktiskt har en massa ork kvar i benen. Ska börja fundera lite på om man ska ladda MP3:n med musik till göteborgsvarvet och isåfall vad jag ska ha för musik. Gillar att löpa med musik i lurarna. Tycker det går mycket lättare. En låt kan verkligen ge mig en extra energi-kick får mig att liksom fylla med mer energi. Det gälelr ju att hitta en bra balans med. Jag kan inte ha 10 skitsnabba låtar typ scooter i rad för jag behöver ha en halvlugn låt imellan men det får inte var för lugn heller som en celine dion låt utan det får gärna va i detta stuket  http://www.youtube.com/watch?v=oILduYYv7PY  .Ni får gärna skicka förslag på era bästa låtar.Kan va vilken som helst och vilken typ av musik som helst. Jag lyssnar ibland på allt mellan Eva Eastwood till scooter när jag springer.


Ikväll ska jag testa och göra en svamp och kyckling rissotto. Har aldrig ätit risotto faktisk. Är inne  i en period som jag gillar att testa en massa nya recept.

Ovido - Quiz & Flashcards